sobota, 10 października 2015

Liebster Blog Award #2



Tym razem zostałam przepytana przez Zaczytanego Sebastiana. Co sądzicie, co Wy byście odpowiedzieli?

1. Gdzie chciałbyś/chciałabyś spędzić wymarzone wakacje?
Marzą mi się wakacje... wszędzie! Gdy tylko będę miała taką możliwość (pewnie dopiero na emeryturze... albo jeszcze później), kupię bilet na podróż dookoła świata i odwiedzę wszystkie ciekawe zakątki.

2. Twój ulubiony zespół to...?
Nie potrafię wymienić jednego... Chcę zostać psychologiem, interesuje mnie dużo zespołów, zwłaszcza Zespół Aspergera. Na chwilę obecną, bo zmienia się to co jakiś czas, jak ulubione zespoły muzyczne/wykonawcy. Kiedyś był to Linkin Park (dziś również, ale nie produkują już muzyki, która mnie zachwyca), teraz jest to Yelawolf z zagranicznych, Kartky z polskich.

3. Wolisz zagraniczne, czy rodzime książki?
Dla mnie to bez znaczenia. Zwracam uwagę na fabułę i rodzaj, nazwisko autora jest trochę dalej na liście kryteriów.

4. O jakim zawodzie marzyłeś/marzyłaś chodząc do podstawówki?
Pamiętam, że chciałam być chemiczką, anglistką, matematyczką czy polonistką. Później chciałam być przewodnikiem, żeby sobie podróżować i przy okazji zarabiać, następnie malarką, lekarzem weterynarzem, piosenkarką... Wtedy było tego dużo, średnio dwa zawody na tydzień.

5. Twoje największe marzenie to...?
Moje największe z marzeń jawnych to napisać i wydać książkę oraz tomik wierszy.

6. Jaki był/jest twój ulubiony przedmiot w szkole?
W szkole jest to zdecydowanie historia. Lubiłabym też polski, gdyby był prowadzony w inny sposób, a program nie zmuszałby mnie do ograniczania się.

7. Dlaczego prowadzisz bloga?
Prowadzę bloga, bo on mnie nie ogranicza. Czerpię z tego przyjemność i mam motywację do systematycznego czytania i pisania. Najlepsze jest to, że dzięki niemu poznałam wielu ciekawych ludzi, z którymi przyjemnie mi się rozmawia i z dnia na dzień lubię ich coraz bardziej. Czuję, że nie jestem sama w tym, co robię.

8. Ile masz książek u siebie w domu?
Nie wiem. Boję się policzyć. Kilka... dziesiąt, naście, ewentualnie set.

9. Twoja cała rodzina czyta, czy jesteś wyjątkiem?
Zwróćmy uwagę na jedną rzecz - dzisiejszy świat jest chaotyczny i szybki. Wstajesz, a już musisz się kłaść. Często nie ma czasu na przeczytanie informacji na opakowaniu pasty do zębów, a co dopiero kilku stron książki. Kiedyś moja mama dużo czytała - mniej więcej w moim wieku (mam nadzieję, że nie podzielę jej losu). Dziś dużo czyta moja babcia, więc wyjątkiem nie jestem.

10. Twój domowy sposób na przeziębienie to...?
Do września mówiłam sobie "super, zostanę w domu, poczytam książkę, pośpię, wypiję kilkanaście litrów herbaty, wezmę trochę antybiotyku i odpocznę trochę, nic się nie stanie, jeśli nie będzie mnie tydzień w szkole". Teraz natomiast, w klasie maturalnej, kupuję gripex w tabletkach i w proszku, ubieram się ciepło i pracuję więcej, niż normalnie. Praca leczy, o!

11. Lubisz odpowiadać na pytania, które zadaje ci jakiś gościu z mało znanego bloga?
Jasne, że tak! Pytania są fajne :)

Nominuję do LBA:

Kubę z CzytamBoCzytam
Karolinę Kociarę
Paulę z Rude Czyta
Gosię w Blasku Książek
Olę z Viktolandii


1. Gdybyś mógł/a zebrać wszystkich bohaterów czytanych przez Ciebie książek, jakie miejsce byś wybrał/a i dlaczego?
2. Jaki tytuł nosiła pierwsza czytana przez Ciebie książka? Czujesz do niej jakiś sentyment czy raczej wspominasz ją źle bądź neutralnie?
3. W jakim wieku zacząłeś/ęłaś czytać i co (lub kto) było tego powodem?
4. Zwracasz uwagę na to, w jakim otoczeniu czytasz książkę? A może nie ma to dla Ciebie znaczenia?
5. Co jest Twoim ulubionym "towarzyszem książki" (ulubiona filiżanka, zakładka, zwierzak)?
6. (Pytanie z jednego postu zamieszczonego na moim blogu) Co takiego jest w tych książkach?
7. Masz jakiś rytuał związany z książkami albo czytaniem - jakiś "kod" w ich układaniu na półkach, jakieś przyzwyczajenie przed (podczas) lekturą?
8. Gdybyś mógł/a być bohaterem jednej z przeczytanych książek, którą byś wybrał/a i dlaczego?
9. Podaj listę 5 książek znajdujących się na Twojej liście "muszę to mieć".
10. Jak reagujesz, gdy ktoś mówi "nie czytam, bo czytanie jest głupie, nudne, dla osób bez życia towarzyskiego"?
11. Jak bardzo mnie lubisz?

4 komentarze:

  1. Dzięki za nominację! Odpowiedzi na pewno pojawią się na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za nominację! :))
    Bardzo fajne pytania, w najbliższym czasie na nie odpowiem :>
    czytamboczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne odpowiedzi :)
    Pozdrawiam serdecznie! ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne odpowiedzi :)
    Ja jestem wyjątkiem w swojej rodzinie, ponieważ książki pochłaniam nałogowo, a cała reszta mówi, że nie mają czasu. Tak samo moi nieczytający znajomi... nigdy nie myślałam, że z czytelnictwem Polaków jest naprawdę aż tak źle :D
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję Angelfall!!!

    OdpowiedzUsuń