poniedziałek, 30 listopada 2015

Andrzejkowy TAG książkowy

Dzisiaj przedstawiam Wam autorski TAG książkowy! Mam nadzieję, że niektórzy blogerzy również go zrealizują u siebie i podzielą się linkami pod postem. :)



Stary klucz – książka, w której bohater otwiera z czasem otwiera wszystkie szuflady

Złamane pióro Małgorzaty Marii Borochowskiej – główna bohaterka Emily zmaga się z ciężkimi doświadczeniami z dzieciństwa. Czytelnik długo nie wie, co takiego kryje jej przeszłość, pod koniec jednak w ciekawy sposób pozwala się poznać innym bohaterom opowieści i nam. 

Wosk – książka, w której nie wiadomo o co chodzi, ale o coś jednak chodzi

Dwa życia Kiki Kain M. A. Trzeciak – w sumie to nie wiemy, czy Kika istnieje czy nie, czy jest prawdziwa czy wymyślona, żyje czy nie żyje... Jednak coś tam ma sens i chodzi o jakieś przemyślenia, jakieś coś. Tak... Chodzi o przemyślenia, nie o akcję. Chyba. Nie wiedziałam, o co chodzi, ale dowiedziałam się, że o coś jednak chodzi.

Magia – książka, która coś zmieniła

Placebo Elizy Chojnackiej (powinnam dać też tutaj Złamane pióro, ale nie chcę się powtarzać) – te dwie książki zmieniły moje podejście do polskich autorów. Myślałam, że współczesna polska twórczość nie jest dla mnie: nie wiem dlaczego, ale ciężko mi czytać o polskich miastach i bohaterach z czysto polskimi imionami. Te dwie książki sprawiły, że uwierzyłam w czynnych polskich autorów, a raczej zapoczątkowały proces ich poznawania i wyławiania. Chociaż... nadal wolę czytać książki zagraniczne.

Wróżby – książka, która w przyszłości musi być moja

Wiedźmin Andrzej Sapkowski – tak, wiem że to nie jedna książka, ale można traktować Sagę jako całość. Mam do Wiedźmina ogromny sentyment, jednak nie posiadam w swojej biblioteczce. 

Buty – książka, która zostawiła ślad

Cień wiatru Carlos Ruiz Zafón i Milion małych kawałków James Frey – Cień wiatru wywołał we mnie emocje, których nigdy nie zapomnę. Nie potrafię się ich pozbyć, mimo iż dużo czasu minęło od skończenia lektury (trzech części). Zafón znakomicie opisał starą Barcelonę, wszystkie miejsca i przeżycia bohaterów. Podobnie Frey w niekonwencjonalny sposób opisał odwyk narkotykowy, użył specyficznego języka i sposobu wypowiedzi głównego bohatera, dlatego wracam do Miliona... bardzo często (przeczytałam chyba z 10 razy). Przeżycia związane z tą lekturą zawsze wzbudzają różne odczucia i nie potrafię o niej zapomnieć.

Andrzej – dzielny i mężny bohater



Fusy – książka z okropną okładką



Tarot – książka pełna nawiązań

Serce ze szkła Kathrin Lange – książka, w której autorka nie tylko nawiązuje do powieści Rebeka Daphne du Maurier, ale wzoruje na niej całą opowieść. 

Przewidywania – książka, którą przeczytam jako następną

Z mojej półeczki będzie to Znikasz Jungersen Christian, z pozycji recenzenckich Sekta egoistów Eric-Emmanuel Schmitt.

9 komentarzy:

  1. Tadaaam http://ksiazka-od-kuchni.blogspot.com/2015/11/andrzejkowy-tag-ksiazkowy.html

    OdpowiedzUsuń
  2. https://www.youtube.com/watch?v=VC1E_6UR4Tc

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś genialna, że wymyśliłaś ten tag! <3
    Moja wersja również na blogu: http://isabelczyta.blogspot.com/2015/11/andrzejkowy-book-tag.html#links

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na TAG, gratuluję pomysłu! Zainteresowały mnie niektóre książki, które podałaś, więc może sama po nie sięgnę w najbliższym czasie :) Pozdrawiam cieplutko i serdecznie zapraszam do siebie, niedawno zaczęłam i miło byłoby zdobyć nowych czytelników. Ja u ciebie zostaję na dłużej i dodaję się do obserwujących ;)

    faiithfully lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  5. Królowa tagów! :D
    http://imperiumksiazkomaniaczki.blogspot.com/2015/11/andrzejkowy-berek-ksiazkowy.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Też się skusiłam :)
    http://kociara-mojepasje.blogspot.com/2015/11/andrzejkowy-tag-ksiazkowy.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny tag, jeśli będę miała wolną chwilkę, na pewno przygotuję swoje odpowiedzi :) Co do Wiedźmina, to również pragnę posiadać własne egzemplarze, bo wcześniej pożyczałam poszczególne tomy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł na tag. Moje odpowiedzi już gotowe :) http://pasjanaszymzyciem.blogspot.com/2015/11/andzrejkowy-tag.html

    OdpowiedzUsuń