poniedziałek, 23 listopada 2015

Liebster Blog Award #3

To już trzecia odsłona LBA na moim blogu, tym razem nominacja od House of Readers, zaczynamy więc bez zbędnych wstępów!


1. Jaka seria/trylogia nie podobała Ci się na tyle, że nie sięgnęłaś po kontynuację?
Pierwsza część Darów Anioła mnie nie zachwyciła. Nie dość że nie sięgnęłam po kolejne części, to nie dokończyłam nawet Miasta kości!

2. Wymień 3 rzeczy, których utrata byłaby dla ciebie bardzo bolesna.
1. Czas – nie lubię tracić czasu. Ostatnio mam dużo obowiązków na głowie, więc planuję sobie dzień co do minuty. Jeśli coś zatrzymuje mnie dłużej niż powinno, zaczynam się denerwować.
2. Książka – każda, którą mam na półce. Nie chciałabym stracić żadnej przeczytanej pozycji. Chyba że z własnej woli, ale to już co innego...
3. Zdjęcia – jestem bardzo sentymentalna i lubię wspominać dobre chwile. Większość zdjęć muszę mieć wywołanych.

3. Czy zdarzyło Ci się kiedyś wyżej ocenić ekranizacje od książki?
Pisałam o tym w jednym tagu: nie oglądam ekranizacji, jeśli czytałam książkę. Jeśli mi się ona spodobała, nie chcę psuć sobie własnych wyobrażeń. Jeśli mi się nie spodobała, nie mam ochoty oglądać filmu.
Podobnie działa to w drugą stronę: jeśli oglądałam ekranizację, nie czytam książki, gdyż moja wyobraźnia opiera się wtedy na filmie, czego nie lubię.

4. Czy grasz w jakieś gry komputerowe?
Gram, jeśli chcę się odstresować w gry typu SMITE, Heroes of the storm, Path of Exile. Ponadto lubię Wiedźmina, jednak gram tylko na komputerze chłopaka, gdyż mój się do tego nie nadaje.

5. Wymień 3 swoje ulubione serialne.
Gra o tron
Wikingowie
Breaking bad

6. Jaka jest Twoja ulubiona książka? I jakiego aktora/aktorkę widziałabyś w roli głównej gdyby miała powstać ekranizacja?
Książki z cyklu Cmentarz Zapomnianych Książek i Królowie przeklęci
Odnośnie do ekranizacji, odsyłam do punktu 3.

7. Jaka była najnudniejsza książka jaką czytałaś?
Jądro ciemności Joseph Conrad

8. Czy zdarzyło Ci się zarwać noc czytając jakąś powieść? Jeśli tak to jaką?
Ostatnio byli to Królowie przeklęci TOM I

9. Czy kiedykolwiek podobało Ci się jakieś opowiadanie na tyle, że pragnęłaś przeczytać kontynuację w postaci pełnowymiarowej książki?
Uniknę odpowiedzi na to pytanie. Na chwilę obecną nie przypominam sobie.

10. Gdybyś wygrała 100 milionów złotych co byś zrobiła?
Przeznaczyłabym na wybudowanie wymarzonego domku gdzieś pod lasem, na pięknej działce z własnym jeziorem i wielką łąką, z ogrodem i drewnianą altaną, w której mogłyby się odbywać letnie grille i imprezy rodzinne. Za pozostałe pieniądze stworzyłabym piękną, dużą – ogromną! biblioteczkę dla całej rodziny.

11. Jakie jest Twoje ulubione przysłowie?\
Volenti non fit iniuria (łac. Chcącemu nie dzieje się krzywda) – jest to raczej paremia prawnicza, jednak myślę, ze można ją traktować jako przysłowie/sentencję.

PYTANIA DLA NOMINOWANYCH
http://czytamboczytam.blogspot.com
http://www.blaskksiazek.pl
http://pasjanaszymzyciem.blogspot.com
http://www.ksiazka-od-kuchni.blogspot.com

1. Książka, która najbardziej zapadła Ci w pamięć?
2. Najbardziej znienawidzony bohater (książka/film/serial)?
3. Miłość Twojego życia (nie człowiek, przynajmniej nie istniejący)?
4. Wymień trzy rzeczy, których jesteś w życiu pewny/a.
5. Wiele czytających osób marzy o napisaniu własnej książki. O czym byłaby Twoja?
6. Lubisz czytać w towarzystwie?
7. Czy masz wymagania dotyczące miejsca, w którym umieszczona jest akcja powieści (może denerwują Cię polskie nazwy miejscowości, imiona)?
8. Co dodaje Ci skrzydeł?
9. Z czego jesteś najbardziej dumny/a?
10. Jak wyglądałby dzień będący spełnieniem Twoich marzeń (za wyjątkiem czytania ;))?
11. Do jakiego zwierzęcia byś się porównał/a i dlaczego?

6 komentarzy:

  1. "Królowie przeklęci" czekają na swoją kolej na półce - mam nadzieję, że uda mi się je szybko przeczytać.
    Breaking Bad oraz Gra o tron również należą do moich ulubionych seriali :)
    Dziękuję za odpowiedzi - bardzo przyjemnie się czytało.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, kto by nie chciał mieć ogromniastej biblioteczki w domu. <3
    Dziękuję za nominację!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj!
    Nominowałam cię do tagu! http://viktolandia.blogspot.com/2015/11/the-games-book-tag.html
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie lubię czytać w towarzystwie, chyba że jest to autobus pełen obcych ludzi :D poza tym wyjątkiem lubię być sama z książką i kubkiem ciepłej herbaty.

    OdpowiedzUsuń