wtorek, 29 grudnia 2015

#BookTAG czy raczej #BookBEREK

Dawno temu znalazłam tag (czy raczej berek) książkowy u Weroniki. Dziś w końcu postanowiłam go opublikować :)

1. Jaki gatunek książek najchętniej wybierasz?
Ciężko określić... Nie mam ulubionego gatunku książek. Zwracam uwagę na opis, recenzje innych czytelników i pomysł na fabułę. Wiem, że niechętnie czytam kryminały i horrory, jednak mam nadzieję, że jest to chwilowe. Jeszcze jakiś czas temu zaczytywałam się w tego typu książkach, może po prostu mi się "przejadły". Teraz bardzo przyciągają mnie książki z historią w tle, obyczajowe i młodzieżowe.

2. Która bohaterka jest najbardziej podobna do ciebie lub którą chciałabyś być?
Nie lubię pytań tego typu. Rzadko w książkach odnajduję bohatera/bohaterkę, z którym/ą mogę się utożsamić. Chciałabym towarzyszyć wielu postaciom jako ja, żadną z postaci nie chciałabym być. Jednak znalazłam cechę, która łączy mnie z Emily, bohaterką powieści Złamane pióro Małgorzaty Marii Borochowskiej. Również wszystkie swoje myśli przelewam na papier, nie lubię tłumów i staram się wzbogacać swoje słownictwo.

3. Jaką książkę dałabyś przeczytać swojemu dziecku?
Zależy, w jakim wieku. Na pewno Małego księcia, gdyż bardzo lubię tę pozycję. Poza tym dziewczynce Alicję w Krainie Czarów i Zawsze przy mnie stój. Chłopcu Wariant, obojgu książki Carlosa Ruiz Zafóna i Królów przeklętych.

4. Wolisz książki w wersji papierowej, ebooki czy audiobooki?
Książki czytam tylko w wersji papierowej, nie lubię innego rodzaju... jakoś się jeszcze nie przekonałam. Lubię słuchać, jak Ktoś czyta mi na głos. Uważam, że wspólne czytanie zbliża. :)

5. Jaka książka zrobiła na tobie największe wrażenie?
Do tej pory były to książki z serii Cmentarz Zapomnianych Książek Carlosa Ruiz Zafóna. Szukam nadal kolejnych.

6. Jaka książka nie zrobiła na tobie dobrego wrażenia?

7. Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek na raz?
Staram się czytać jedną książkę od początku do końca, jednak jeśli mam aktualnie do przeczytania lekturę, to czytam dwie na raz. Nie trudno się domyślić, na którą poświęcam więcej czasu... ;)

8. Częściej czytasz wypożyczone książki czy raczej preferujesz własny zakup?
Preferuję raczej zakup własny. Nie mam czasu iść do biblioteki, przez co często naliczano mi kary za spóźnienie, więc zrezygnowałam z takiego sposobu.

9. Jaką książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań?
Kim ja jestem, żeby mówić komuś, co ma robić-czytać? Każda osoba jest inna i czyta inne książki. Każda osoba powinna przeczytać to, co chce.

10. Czy oceniasz książki po okładce?
Tak, często oceniam książkę po okładce – jest "wizytówką" treści. Ważne jest pierwsze wrażenie, jednak na nim nie kończę szukając swojej kolejnej przygody.

11. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeżeli tak, to jaka była największa ilość książek, które kupiłaś na promocji?
Rzadko kupuję książki, jednak jeśli już, to właśnie na promocjach czy przez internet, gdzie jest taniej. Najwięcej kupiłam 18 pozycji na raz.

12. O jakiej książce marzysz?
Swojej.

13. Ile książek liczy twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?
W domu mam około 500 sztuk, jednak nie znam dokładnej liczby. Większość z nich mam na regale, dużo też jest w szafie, bo na półkach się nie mieszczą.

14. Co najpierw: książka czy ekranizacja?
Książka. Moja wyobraźnia lubi mieć pole do popisu. Nie lubię oglądać ekranizacji książek, bo często inaczej wyobrażam sobie ich bohaterów i otoczenie, niż potrafią pokazać to autorzy filmów.

15. Co teraz czytasz?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz