czwartek, 24 grudnia 2015

Świąteczny Berek Książkowy


 Otwarta księga nominuje mnie do tagu, który bardzo pasuje do dzisiejszej atmosfery. Przed Wami Świateczny BEREK książkowy! Odebrałam nominację dopiero dziś po północy, więc grafiki musiałam podkraść... Przepraszam!

Kapcie, kominek, kakao – lektura na zimowe wieczory.
Uwielbiam w zimowe wieczory czytać KOLOSY. Siadam pod ciepłym kocykiem w renifery, zakładam frotowe skarpety, a na kolanach kładę grubaska. Tutaj sprawdzą się oczywiście Królowie przeklęci (też czekacie na tom III od Otwartego?). Jako miłośniczka historii, z wielką chęcią zanurzam się w sieć intryg i spisków na całe wieczory.

Śnieg  bohater, na myśl o którym robi Ci się zimno.
Wspominałam już o tym w którymś tagu, teraz nie pamiętam w którym... Jest to inspektor Fumero z cyklu Cmentarz Zapomnianych Książek

12 dań – potrawa z książki, która powinna znaleźć się na Twoim świątecznym stole.
Nie zwracam uwagi, w których książkach są wymieniane potrawy... Albo po prostu tego nie zapamiętuję, gdyż fanką gotowania nie jestem. Jednak na moim stole nie może zabraknąć KARPIA! W sumie całą Wigilię tylko na rybę czekam. Pozostałe potrawy jem po trochę, żeby "w kolejnym roku nic mnie nie ominęło". Święta bez karpika przygotowanego przez dziadka to nie święta.

Renifer – bohater, który jest wspaniałym towarzyszem.
Regis, wampir z sagi o Wiedźminie, który oddał życie za Geralta. Myślałam o Jaskrze, ale tego bajdałę ciągle gdzieś wcina i zamiast z Geraltem, chodzi na dziwki.

Kolędy – bohater, z którym chciałabyś pośpiewać świąteczne piosenki.
 Z wielką chęcią pośpiewam z Tyrionem Lannisterem, boję się tylko, jak to śpiewanie się skończy... 

Pod choinkę – książka lub seria, którą chciałabyś dostać w prezencie.
O! Ja to mam listę tylko 15 książek. Ciekawych zapraszam.

Wigilia – książka, która przepełnia Cię rodzinną atmosferą.
Są to wszystkie książki Evansa. Może nie wszystkie, bo wielu jeszcze nie czytałam... Ale są pisane w sposób, którego nie da się ani zapomnieć ani zignorować. Książki wręcz rzucają we mnie przyjemną atmosferą, chociaż nie raz roniłam łzę... Jednak w rodzinie nic się nie ukryje, nie ma co wstydzić się uczuć.

Boże Narodzenie - anegdotka związana z Tobą, świętami i książkami.
Zastanawiałam się rok temu, co takiego ludzie widzą w książkach Sparksa. Uknułyśmy z mamą spisek – każda kobieta w rodzinie dostanie pod choinkę jego książkę, by móc się wymieniać. Miny, gdy wszystkie znalazły jego nazwisko pod papierkiem, były bezcenne. Sęk w tym, że nie polubiłam Sparksa. Na szczęście mama wręcz przeciwnie.

Sylwester – miejsce, świat książkowy, w którym chciałbyś świętować ten dzień/noc.
Uwielbiam Malbork, nie wiem, czy wspominałam! Dlatego byłabym wniebowzięta, gdybym mogła spędzić tę noc na Zamku!

Nowy Rok – książka, która ładuje Twoje baterie nadzieją.
Nie potrafię określić, co jest w tej książce i dlaczego zmieniła moje podejście do wielu spraw, ale jest to Złamane pióro.


Nominacje:
Weronika
Lotta
Nominuję oczywiście wszystkich, którym tag się spodobał.

1 komentarz:

  1. Tyrion aka najlepsza postać wszech czasów <3 xD Byłam w Malborku i Fromborku, mimo że zamek faktycznie był ciekawy, dosyć niemiła przewodniczka i te kilka godzin oprowadzania trochę obrzydziły mi to miasto. Mimo wszystko we Fromborku podobało mi się dużo bardziej ;)
    Buziaki i wesołych świąt!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń