środa, 3 lutego 2016

As na stronie #12

Dzisiaj przedstawiam wam cytaty z książek 


Oni wszyscy są szurnięci. Tyle że niektórzy lepiej to ukrywają.
Dla mnie to wszystkie moje tęsknoty i życzenia, i wiem w głębi serca, że te beznadziejne marzenia nigdy się nie spełnią. Dla niego to jak zdjęcie kłaczka z rękawa koszuli, coś, na co można popatrzeć przez sekundę, ale potem nigdy do tego nie wracać myślami.
I jeśli ktoś może mieć serce złamane jeszcze bardziej, to tylko wtedy, gdy jest tego powodem.
I wtedy zdaję sobie sprawę, że można siedzieć na skórzanym fotelu pośrodku własnej rezydencji, liczyć prezenty w mroźny zimowy wieczór (...), ale jest ktoś, (...) kto cię odwiedza w środku nocy, a wtedy równie dobrze mógłbyś siedzieć w jakiejś szopie w pipidówku, bo tak samo nie jesteś bezpieczny i nigdy bezpieczny nie będziesz.
(...) I później, i później, aż księżyc ustąpi, a słońce zabije samo siebie, a gwiazdy spadną z nieba.
Przypuszczam, że wtedy cię zobaczę.
Może tak się dzieje, kiedy ktoś tobą zawładnie. Może jakaś część jego już nigdy cię nie opuszcza. Jakaś część zostaje tam, zakorzenia się w tobie, aż możesz czytać jego myśli, zapamiętać każdziuteńki z jego lęków i co popycha go dokądś (...)
(...)
– Urodziła się z sercem na zewnątrz ciała. (...)
– Czasami, czasami zastanawiam się, czy to nie powinno być jednym z wyborów dla zaczynających życie. Mogliby chodzić cały dzień z sercem na wierzchu. I tak żyć.
Możesz oszaleć i powiedzieć, dlaczego ja, dlaczego ja, możesz powtarzać tę śpiewkę raz po raz, aż zsiniejesz na twarzy. (...) Ale możesz (...) wrzucić ćwierć dolara do szafy grającej i powiedzieć, puszczę sobie nową piosenkę. Nie oglądam się za siebie i nie włączę tej samej starej piosenki nigdy więcej.


– Żyjemy w bezjajecznych czasach, synu. (...) Wartości są dziś tylko po to, żeby pseudointelektualiści mieli się z czego nabijać.

To myśl jest niematerialną sprawczą siłą, odpowiedzialną za powstanie światów!
Wiem, obiecywałem rzucić to wszystko, bo nie ma gorszej choroby niż nadzieje i marzenia, które nie mają szans urzeczywistnienia.
Walcz póki jeszcze możesz, przeciw wszystkiemu, nie łaź tam gdzie wszyscy, jak wszyscy coś robią, rób na odwrót, bo oni nigdy nie mają racji. Pozostań człowiekiem (...).

3 komentarze:

  1. Bardziej spodobały mi się cytaty z Wściekłego. Kto wie, może wkrótce to przeczytam w całości, nie fragmentami.
    Pozdrawiamy
    Jadwiga i Zając
    Zajęcza Nora

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się bardzo spodobały dwa cytaty. Pierwszy i ostatni! Aż je sobie spisze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się bardzo spodobały dwa cytaty. Pierwszy i ostatni! Aż je sobie spisze :)

    OdpowiedzUsuń