poniedziałek, 15 lutego 2016

Liebster Blog Award #5 i #6

Dzisiaj zapraszam na podwójne LBA! Odpowiadam na nominację od Książka od kuchni i Sebastian Czyta.

Pytania od Sebastiana, który Czyta


1. Skąd pomysł na taką nazwę bloga?
(J)As Kier, As – ktoś świetny, najlepszy w tym co robi... No i lubię serduszka.

2. Priorytetowa książka, jaką musisz przeczytać w nowym roku?
Królowie przeklęci Tom III. Kupiłam w dniu premiery i wciąż gonią mnie inne terminy, dni uciekają... I do tej pory nie zdążyłam przeczytać. W dodatku książki dzielące mnie od KP wciąż się mnożą, jak na razie są to: Tajemnica lady AudleyChcę Cię usłyszećSukienka z mgieł i Posiadacz, po czym mam nadzieję już na spokojnie usiąść do moich Królów...!

3. Jak jest twoja największa pasja? 
Pisanie. Piszę od dziecka. Najwięcej wierszy, ale uwielbiam opowiadania, historyjki. Odkąd prowadzę bloga, uwielbiam pisać recenzje i posty. Kocham pisać z ludźmi, których nie znam bądź znam tylko dzięki Internetowi. 

4. Jak jest według Ciebie największa wada bycia blogerem?
Na razie nie widzę żadnej, chyba za krótko prowadzę bloga. Może te goniące terminy... Ale to wszystko przez moją zachłanność. Albo przez wydawnictwa, które kuszą wspaniałymi książkami!

5. Jakie wydarzenie związane z blogowaniem wspominasz najmilej i najgorzej?
Najmilej wspominam dni zawarcia moich pierwszych współprac: z autorką Małgorzatą Marią Borochowską i Wydawnictwem HarperCollins, najgorzej – jeszcze brak.

6. Jaką książkę polecasz na zimowy wieczór?
Wszystko zależy od tego, na jaką książkę ktoś ma ochotę. Osobiście zimą nie lubię się stresować, więc polecam całą serię Dawcy Lois Lowry, którą czyta się tak lekko i przyjemnie, że świat przestaje istnieć.

7. Typ sowy czy skowronka?
Zdecydowanie sowy. 

8. Do czego masz słabość?
Do oryginalnych i pięknych okładek, do ludzi, do starych rzeczy – maszyny do pisania, pióra, kaligrafia, zabytkowe budowle...

9. Twoje najpiękniejsze wspomnienie z dzieciństwa? 
Od jednego chłopczyka w podstawówce dostałam słonika na szczęście jako prezent na Walentynki! Byliśmy nierozłączni, och. Stare dobre czasy.

10. Co sądzisz o ludziach, którzy krzywdzą lub porzucają swoich pupili?
No przecież nie będę głaskać ich po główce i mówić "to nic, to nic". Nie szanuję, wiadomo.

11. Jakie jest twoje ulubione słowo, bądź słowo którego nadużywasz?  
Nadużywam słowa prawda, a ulubione słowo to fascynujące!.

Pytania od Agi z Książki od kuchni:


1.Ulubiony kryminał.
Jak na razie brak.

2. Ile stron dziennie starasz się czytać?
Sto albo więcej.

3. Jaki film możesz mi polecić?
Incepcja! Mój ulubiony.

4. Masz jakieś ulubione seriale?
Wikingowie, Gra o tron, Dexter

5. Czy twój ulubiony autor kiedyś cię rozczarował?
Nie.

6. Masz ulubioną zakładkę? Pokaż.

7. Ulubiona seria książkowa.
źródło

8. Pierwszy tytuł z listy „muszę mieć”.
źródło

9. Na którą książkę czekałeś, ale cię rozczarowała?

10. Kawa czy herbata?
Zimą herbata, latem kawa – mrożona najlepiej.

11. Gdybyś mógł pojechać na wakacje w dowolne miejsce znane z książek, które by to było?
Barcelona.


NOMINUJĘ:

Pytania dla nominowanych:
1. Lubisz sceny erotyczne w książkach?
2. Dlaczego czytasz książki?
3. Z jakim zwierzęciem się utożsamiasz i dlaczego?
4. Która pora dnia jet Twoją ulubioną?
5. Co jest Twoją pasją (niezwiązanego z książkami)?
6. Pamiętasz, od której książki zaczęła się Twoja miłość do czytania?
7. Jaką książką przekonasz siedmiolatka do czytania?
8. Kim chciałbyś być, gdyby wszystko było możliwe?
9. Czego nie lubisz w ludziach?
10. Kto jest Twoim autorytetem/inspiracją?
11. Czytasz poezję? Jaką?

5 komentarzy:

  1. Słowo ,,fascynujące" coś w sobie ma, bo również bardzo je lubię i w sumie nadużywam. :D Uwielbiam Wikingów i Grę o tron. ;)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  2. Serial Gra o tron skończyłam oglądać na 3 sezonie. Potem już po prostu i się nie chciało, przeczytałam książki.
    Dawcę również polecam, chociaż czytałam tylko pierwszy tom.
    Sapkowskiego też chciałabym mieć na półce, ale nie spieszy mi się tak bardzo...
    Pozdrawiam
    Jadwiga
    Zajęcza Nora

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję nominacji :) Eh, ja dostałam na dzień kobiet laurkę od kolegi z klasy, to były czasy, tez miło wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę się kiedyś zabrać za przeczytanie "Wiedźmina", niby nie moja tematyka, ale przydałoby się znać jedno z najgłośniejszych dzieł polskiej literatury współczesnej, a przynajmniej tak mi mówią, kiedy widzą mnie z jakąś książką w ręku. Carlos Ruiz Zafón to jeden z autorów, którego książki mnie przerażają, mimo, że nie ma w nich np. otwartych scen śmierci, nie ma opisów, jak ktoś komuś wyrywa serce itd. "Książę Mgły", bo tak nazywała się pierwsza z książek tego autora, którą miałam w rękach, siedziała mi w głowie jeszcze na tydzień, po jej odłożeniu na półkę.

    Pozdrawiam, Kat de Wolf
    http://katdewolf.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za nominację, na pewno odpowiem na pytania :)
    Subiektywne recenzje

    OdpowiedzUsuń