poniedziałek, 14 marca 2016

Liebster Blog Award #7

Dzisiaj nominacja od Turkusowa Biblioteczka.


1. Na co zwracasz największą uwagę przy kupowaniu książek?

Oczywiście na tematykę i rodzaj książki. Nie czytam kryminałów, przynajmniej nie od września do maja – muszę mieć na nie dobry humor, a dobry humor mam tylko podczas słonecznej i radosnej pogody. Poradników, autobiografii itp. również nie czytuję, więc nie kupuję. Pomijając ten fakt, musi mnie uwieźć okładka, musi przyciągać wzrok i mnie wołać. Następnie oczywiście opis na końcu książki powinien być intrygujący i zachęcający do czytania, chociaż już kilka razy przejechałam się na opisach... okładki były koszmarne, opisy "nawet spoko", a lektura okazała się koszmarem i męczarnią. Tak więc często kupuję książki kierując się tylko okładką i rzadko się zawodzę. Zwracam również uwagę na wydawnictwo, chociaż mniej – uważam po prostu, by przez przypadek nie kupić książki znienawidzonego przeze mnie wydawcy. Miałam tak kiedyś, że zorientowałam się dopiero w domu... Uff, ale się rozgadałam.

2. Kto jest Twoim ulubionym autorem? Dlaczego?

Mam wrażenie, że wciąż go szukam. Od dłuższego czasu jestem zachwycona książkami Carlosa Ruiz Zafóna, wszystko przez serię Cmentarz Zapomnianych Książek, ale wciąż mam nadzieję na znalezienie kolejnych "sympatii". 

3. Jakie są Twoje pasje?

Moje pasje wciąż się zmieniają, nie potrafię długo się skupić na jednej czynności. Szybko mi się wszystko nudzi (na szczęście książki są różnorodne i nie mają prawa się znudzić. Poza czytaniem uwielbiam pisać, chociaż ostatnimi czasy nie mam chwili dla siebie i swoich przemyśleń. Piszę głównie wiersze, próbuję swoich sił w opowiadaniach – przez jakiś czas tworzę tylko "do szuflady", bo nie mam czasu tego dopracować i przejrzeć, by mogło ujrzeć światło dzienne. Wciąż mówię "po maturze". Całe szczęście do tej pory już niedaleko. Poza tym uwielbiam spędzać czas z ludźmi (na co ostatnio również mam mniej czasu, ale nie zaniedbuję tego tak bardzo, jak pisania), rozmawiać z nimi, doradzać, dyskutować, sprzeczać się... Stres ulatuje ze mnie podczas jazdy na rolkach, co robię bardzo często, gdy jest ładna pogoda, a ja aż się gotuję z nadmiaru energii. Ponadto uwielbiam historię; niech mnie ktoś zaciągnie na zwiedzanie, w dodatku z przewodnikiem, a nie będzie w stanie oderwać mnie od tego godzinami (nawiasem mówiąc, ponoć oczy mi się świecą, gdy chodzę po zamkach, muzeach, miastach....), a co za tym idzie – amatorsko robię zdjęcia. A, oczywiście darzę ogromną miłością rzeczy stare, pragnę mieć kolekcję maszyn do pisania – na razie mam tylko jedną.

4. Jaką książkę najchętniej polecasz innym?

Ostatnio właśnie serię Cmentarz Zapomnianych Książek – młodszym i starszym, studentom i pracującym... A kobietom również Lawendowy pokój.

5. Gdybyś mogła/mógł spełnić jedno swoje marzenie co by to było?

Tylko jedno? Cóż, może byłby to dom, w którym mogłabym dążyć do spełnienia kolejnych marzeń... Tak, dom na skraju lasu, w spokojnym, ale nie odludnym miejscu. Zdecydowanie! Przecież to w domu będzie moja wielka biblioteczka ze starym fotelem i lampą z abażurem na zakurzonym dywanie między regałami, to w domu będę mogła tworzyć i... i wszystko inne.

6. Co sprawiło, że postanowiłaś/łeś pisać bloga?

Po pierwsze pasja – chciałam móc pisać nie tylko dla siebie, nie tylko "do szuflady" (albo raczej do Dysku E). Po drugie ludzie – poznałam wspaniałych książkowych zapaleńców, którzy napełnili mnie pozytywną energią i pomysłami, chęcią zrobienia kroku w przód. 

7. Która książka H. Sienkiewicza jest Twoją ulubioną? 

Dlaczego akurat Sienkiewicz? Nie pałamy do siebie sympatią...

8.  Jaki jest Twój ulubiony cytat?
Żadna wielka miłość nie umiera do końca. Możemy do niej strzelać z pistoletu lub zamykać w najciemniejszych zakamarkach naszych serc, ale ona jest sprytniejsza - wie, jak przeżyć. Potrafi znaleźć sobie drogę do wolności i zaskoczyć nas, pojawiając się, kiedy jesteśmy już cholernie pewni, że umarła, albo, że przynajmniej leży bezpiecznie schowana pod stertami innych spraw...
Jonathan Carroll Poza ciszą
9. Najgorsza książka, którą przeczytałaś/łeś to....

Dwa życia Kiki Kain gdzieś obok Lalki (i tutaj słyszę zdziwione głosy "ale jak to, nie podobała ci się Lalka?", ano nie podobała się).

10.  Jak układasz swoje książki? Masz swoją metodę?

W twardej okładce obok siebie, w miękkiej obok siebie, równiutko, żadna nie może być za wysoka, żadna za niska, więc kieszonkowe na jednej półce, zwykłe na innej... I oczywiście czasami siedzę na łóżku i dostrzegam, że jedna nie pasuje kolorystycznie do drugiej, no gryzą się i kłócą i skaczą sobie do gardeł, to je przestawiam wtedy tak ze dwie godzinki... Gdy kupię sobie w końcu regał, zacznę układać alfabetycznie... Chyba że znosu coś mi się nie spodoba, wtedy ułożę "jakkolwiek".

1. Jaka książka kojarzy Ci się ze słońcem i dlaczego?
2. Co najchętniej robisz wiosną?
3. Masz miejsce, które nazywasz "swoim"? Opisz je, byśmy się tam przenieśli.
4. Wolisz dawać czy dostawać?
5. Jaką książkę polecił/abyś osobie, która żadnej nie przeczytała, a chciałaby zacząć? Dlaczego właśnie tę?
6. Jakiej książki nigdy nie przeczytasz i dlaczego?
7. Masz jakieś marzenie do zrealizowania w nadchodzące wakacje?
8. Ważniejsza jest droga do celu czy dotarcie do niego?
9. Czy wiążesz się emocjonalnie z bohaterami książek?
10. Chodzisz do teatru, opery, filharmonii, muzeum...?
11. Jaki jest Twój ulubiony wiersz?

Nominuję:
http://imperiumksiazkomaniaczki.blogspot.com
http://moje-buki.blogspot.com
http://hrosskar.blogspot.com
http://majkabloguje.blogspot.com
http://ksiazka-od-kuchni.blogspot.com

3 komentarze:

  1. Mnie też się "lalka" nie podobała :) Nie jesteś sama :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe odpowiedzi na pytania ;) Dużo o Tobie mówią ;)
    Pozdrawiam!
    http://geogrunt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń