poniedziałek, 28 marca 2016

Liebster Blog Award #8


Dziewczyny z OTA Czyta! nominowały mnie do kolejnego LBA, za co serdecznie dziękuję! Dziś ja nie nominuję nikogo, bo całkiem niedawno LBA wchodziło często i nie mam pomysłu na pytania. Btw. to jest chyba mój ulubiony berek – zawsze mogę odpowiedzieć na pytania nie tylko jednym zdaniem ;)
Bez przedłużania...

1. Dlaczego zdecydowałaś/ zdecydowałeś się na prowadzenie bloga?

Poznałam bardzo ciekawych ludzi, którzy już w blogosferze istnieli od jakiegoś czasu. Uświadomili mi, że warto założyć bloga już teraz, nie czekać (wciąż odkładam wszystko na "po maturze"), bo z dzieleniem się swoimi przemyśleniami czekać nie trzeba. Uświadomili mi, jak przyjemnie jest mieć "swoje miejsce w sieci" i móc się rozwijać, móc szlifować systematyczność i pisać nie tylko dla siebie, ale też dla innych.
Na to pytanie odpowiadałam już tutaj.

2. Jakie książki lubisz czytać najbardziej?

Nie lubię takich pytań, nigdy nie potrafię na nie odpowiedzieć! Tak samo w przypadku, gdy ktoś prosi mnie o polecenie książki – z jednej strony mam w głowie całą listę, z drugiej... totalną pustkę, Jednak uwielbiam książki, które wzbudzają emocje, a podczas lektury muszę robić sobie przerwę na oddech, otarcie łez czy opanowanie śmiechu. Uwielbiam wczuwać się w sytuacje bohaterów, którzy muszą być wykreowani pieczołowicie w całości... nie lubię postaci powierzchownych, bez wyraźnych celów, bez charakteru i bardzo "życiowego" portretu psychologicznego. Można więc powiedzieć, że najczęściej czytam książki obyczajowe. Jednak nie gardzę fantastyką, sci-fi... Łatwiej jest mi powiedzieć w sumie, czego nie czytam w ogóle – nie dlatego, że nie lubię, a po prostu mnie to nie interesuje. Na tej liście są poradniki, biografie, kryminały i... książki kucharskie ;)

3. Książka, która zmieniła twoje życie.

Nie wiem, czy mogę powiedzieć, że ta książka zmieniła moje życie... Raczej nastawienie, sposób patrzenia na takie osoby. Chodzi mi o Milion małych kawałków Jamesa Freya... Przede wszystkim to od tej książki zaczęło się moje zainteresowanie psychologią, patrzę na świat inaczej... Doceniam małe rzeczy. Ponadto jest to książka, którą czytałam najwięcej razy w życiu (z 10, jak nie więcej) i polecam przy każdej okazji. Z czasem ziarenko, które we mnie zostawiła, zaczęło kiełkować i tym sposobem dzisiaj jestem o krok od studiów psychologicznych... Co z tego będzie, czas (i matura) pokaże.


4. Jakim bohaterem literackim chciałabyś/ chciałbyś być?

Żadnym. Chciałabym być sobą, ale o mnie (jeszcze) nikt książki nie napisał. Pozostaje czekać...

5. "Jeszcze jeden rozdział". Od jakiej pozycji nie mogłaś/ mogłeś się oderwać?

Zdecydowanie Królowie przeklęci. Przeczytałam jeden tom w dwie noce. Z drugim poszło trudniej, bo szkoła, nauka i te sprawy, ale też pochłonęłam dość szybko.

6. Czytelnicza lista na najbliższy miesiąc.

Nigdy nic nie wiem na pewno. Ta lista wciąż się zmienia, w zależności od tego, jakie książki zastanę w paczce od listonosza, albo na co mam akurat w danej chwili ochotę i humor. Myślę, że dziś skończę Sukienkę z mgieł Joanny Marii Chmielewskiej. A następnie...
Posiadacz John Galsworthy
Uwikłani. Obsesja Laurelin Paige
Czasomierze David Mitchell
Po prostu bądź Magdalena Witkiewicz
Dziesięć płytkich oddechów K.A. Tucker
Królowie przeklęci tom 3 Maurice Druon
... a i tak nie wiem, czy uda mi się to zrealizować, bo jednak ostatni miesiąc. Obiecałam sobie się przyłożyć do nauki. Zobaczymy więc, co z planów wyniknie.


7. Czy czytasz lektury szkolne?

Nie oszukujmy się, liceum to czas opracowań i streszczeń. Nie ukrywam, że ja również w ten sposób przetrwałam trzy lata. Owszem, zdarzało mi się przeczytać niektóre lektury, np. Dziady, Wesele, Przedwiośnie, Zbrodnię i karę, Zdążyć przed Panem Bogiem, Dżuma, Tango... Jednak w większości (np. Pan Tadeusz, Chłopi, Lalka...) zaczęłam, a nie skończyłam. Za bardzo mnie te książki męczą i wciąż narzekam, że za dużo w nich śmierci, chorób, bólu, cierpienia... Jestem młoda i nie chcę się przytłaczać tak tragicznymi uczuciami, zwłaszcza że bardzo łatwo wczuwam się w sytuację bohaterów. Najgorsze jednak w lekturach jest to, że nic z nich nie pamiętam, albo kojarzę tylko urywki i po czasie okazuje się, że... pomyliłam tytuły.

8. Z którym autorem/ autorką chciałabyś/ chciałbyś się najbardziej spotkać?

Jak już mówiłam wiele razy: Carlos Ruiz Zafón

9. Ile czasu poświęcasz na czytanie?

Przynajmniej dwie godziny dziennie. W weekend i wolne więcej oczywiście :)

10. Ulubione miejsce do czytania?

Zimą – kanapa przy grzejniku. Latem wolę czytać w plenerze – balkon, polana, las...
Pisałam też o tym w tekście Moje czytelnicze miejsce.

11. Książka, z którą nie masz miłych wspomnień.

Dużo by wymieniać, ale najgorzej kojarzy mi się Lalka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz