poniedziałek, 21 marca 2016

TMI Book Berek


Dzisiaj odpowiadam na kilka pytań dzięki Agnieszce, która nominowała mnie do bardzo popularnego w blogosferze tagu – mojego berka – Too Much Information! Oczywiście ze względu na tematykę naszych blogów i zainteresowania będzie on o książkach :)
Do dzieła!

1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Styl czego? Pierwszą, jaka przychodzi mi na myśl, jest Geralt – super bródka, dwa miecze i mięśnie... przy takim nie ma czego się bać!

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
Tak głęboko nigdy (jeszcze?) się nie zaangażowałam. Nie znalazłam jeszcze "mojego ideału" w książkach (mam nadzieję, że to nie dlatego, iż ciężko sprostać moim oczekiwaniom!).

3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Można powiedzieć, że Fincha z Wszystkich jasnych miejsc, chociaż sama nie wiem, czy go nienawidzę...

4. Największa książka na twojej półce?


Są jeszcze Kochanice króla P. Gregory, do których żadna książka wysokością mi nie pasuje.

5. Najcięższa książka na twojej półce?
Ciężko rzec, nie ważę ich. Może I tom Królów przeklętych (albo również Lalka)?

6.Masz jakieś książkowe plakaty?
Nie.

7. Masz jakąś książkową biżuterię?
Również nie.

8. Ulubiona para, której kibicujesz?
Brak.

9. Ulubiona seria książek?
Cmentarz Zapomnianych Ksiażek i Trylogia Czasu.

10. Ulubiony soundtrack z książki?
Brak, jednak uwielbiam muzykę z gry Wiedźmin, zwłaszcza drugiej i trzeciej części, liczy się?

11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś aby była kontynuowana?
Z młodzieżowych bardzo spodobał mi się Wariant Robisona Wellsa, ale wydawnictwo Amber nieszczególnie pali się do wydania kolejnej szczęści. Chciałabym również, by piękna książka Lawendowy pokój była kontynuowana *-*

12. Ulubiona powieść jednotomowa?
Na chwilę obecną Wszystkie jasne miejsca, ale to się wciąż zmienia.

13. Od kiedy czytasz?
Odkąd pamiętam. Już mając kilka lat czytałam bajeczki (pamiętam takie cukierkowe okładki pewnej serii, którą kolekcjonowałam... chyba nawet mam ją gdzieś jeszcze), a zanim nauczyłam się czytać – mama mnie w ten sposób usypiała.

14. W którym domu Hogwartu jesteś?
 Yyy... (tutaj zostanę nazwana dziwakiem, bo nie znam się na HP i nawet nie przeczytałam)

15. Czego szukasz w książce?
Często szukam siebie. Lubie utożsamiać się z bohaterami i znajdować z nimi "wspólny język". Jeśli takich nie ma, szukam emocji, dobrze stworzonych postaci, ciekawej akcji i uczuć (jestem bardzo empatyczna).

16. Ulubiony cytat?
(...) żadna wielka miłość nie umiera do końca. Możemy do niej strzelać z pistoletu lub zamykać w najciemniejszych zakamarkach naszych serc, ale ona jest sprytniejsza - wie, jak przeżyć. Potrafi znaleźć sobie drogę do wolności i zaskoczyć nas, pojawiając się, kiedy jesteśmy już cholernie pewni, że umarła, albo, że przynajmniej leży bezpiecznie schowana pod stertami innych spraw...
Poza ciszą Jonathan Carroll

17. Ulubiona okładka?
Jedna ciężko wybrać! Na pewno nowe wydania Królów przeklętych wydawnictwa Otwartego, do tego Trylogia czasu, Tajemnica lady Audley, wszystkie części Dawcy, Lawendowy pokój, Cień wiatru...

18. Akcja vs romans?
Romans.

19. Gdzie idziesz, kiedy w książce dzieją się smutne momenty?
Raczej nie czytam chodząc...

20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
Dużo czynników ma na to wpływ: czcionka, format, akcja, rodzaj książki, chęć, czas wolny... Zdarza się jedna książka na dzień, zdarza się jedna na tydzień czy dwa tygodnie.

21. Ile trwa twój kac książkowy?
Nie więcej niż tydzień, chociaż rzadko miewam...

22. Najmniej lubiana książka?
Lalka, a sio.

23. Co cię zachęca do polubienia postaci?
Inteligencja. Nie lubię postaci stworzonych "po łebkach", pustych i sztucznych.

24. Co cię odrzuca w postaci?
Głupota, prosty portret psychologiczny.

25. Czemu dołączyłaś do blogosfery?
Poznałam bardzo ciekawych ludzi, którzy już w blogosferze istnieli od jakiegoś czasu. Uświadomili mi, że warto założyć bloga już teraz, nie czekać (wciąż odkładam wszystko na "po maturze"), bo z dzieleniem się swoimi przemyśleniami czekać nie trzeba. Uświadomili mi, jak przyjemnie jest mieć "swoje miejsce w sieci" i móc się rozwijać, móc szlifować systematyczność i pisać nie tylko dla siebie, ale też dla innych.

26. Straszna książka?
Nie lubię się bać.

27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?
19.03 – skończyłam czytać Wszystkie jasne miejsca.

28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?
Od jakiegoś czasu nie stosuję ocen, bo nigdy nie mogłam się zdecydować. Jednak zazwyczaj klikam gwiazdki na LC, gdzie 10 dostali tylko Królowie przeklęci, Cmentarz Zapomnianych Książek, Fabula rasa i Mroki.


29. Ulubiony tytuł.
Podaruj mi miłość – niestety, książka nie jest tak cudowna, jak tytuł (i okładka) wskazuje.

30. Ostatnio przeczytana książka?
Wszystkie jasne miejsca skończone w sobotę, teraz nie potrafię wybrać kolejnej lektury... Siedzę i myślę, ale nie mogę nic wymyślić.

31. Co teraz czytasz?
Jak wyżej wspomniałam, nic. Ale jutro pewnie zacznę Serce w kawałkach, bo ma przyjść listonosz!

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki.
Gwiazd naszych wina

33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś porozmawiać?
Jean Perdu

34. Autor, z którym chcesz porozmawiać?
Żyjący mi do głowy nie przychodzi, ale chętnie z Wojaczkiem albo Stachurą.

35. Ulubione jedzenie do czytania?
Wszelkiego rodzaju ziarna i orzechy, czekolada, ciastka...

36. Książkowy świat, w którym chciałabyś żyć?
Brak. Lubię mój świat.

37. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?
Na pewno świat z Roku 1984 G. Orwella

38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
Jakoś chwilę temu...

39. Dziwne sposoby obrażania w książkach?
Siebie, kogoś, czytelnika...?

40. Czy tworzysz jakieś własne teksty?
Tak. Ostatnio rzadziej, ale ogólnie "po maturze" zacznę znowu często.

41. Ulubiony magiczny przedmiot?
Moja szafa.

42. Twoje miejsce w drużynie quidditcha?
Na widowni.

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką?
Nic mi nie przychodzi do głowy.

44. Ulubiony podryw na książkę?
Nie podrywam, więc nie wiem. Ale wyobraźcie sobie tekst "będę dla ciebie jak Grey dla Any", przyjęłoby się?

45. Użyłaś go kiedyś?
Jak wyżej.

46. Ile masz książek?
Kilka... dziesiąt... set... no w każdym razie coś koło tego.

47. Kogo tagujesz?
Całą grupę PuA!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz