niedziela, 20 marca 2016

Tygodniowa wycieczka

W minionym tygodniu mogliście przeczytać:

Poniedziałek

Liebster Blog Award #7

1. Na co zwracasz największą uwagę przy kupowaniu książek?

Oczywiście na tematykę i rodzaj książki. Nie czytam kryminałów, przynajmniej nie od września do maja – muszę mieć na nie dobry humor, a dobry humor mam tylko podczas słonecznej i radosnej pogody. Poradników, autobiografii itp. również nie czytuję, więc nie kupuję. Pomijając ten fakt, musi mnie uwieźć okładka, musi przyciągać wzrok i mnie wołać. Następnie oczywiście opis na końcu książki powinien być intrygujący i zachęcający do czytania, chociaż już kilka razy przejechałam się na opisach... okładki były koszmarne, opisy "nawet spoko", a lektura okazała się koszmarem i męczarnią. Tak więc często kupuję książki kierując się tylko okładką i rzadko się zawodzę... czytaj więcej

Wtorek

Dragon Age: Początek – Hit or Shit?

Rok 2009 był rokiem, który wspominam naprawdę dobrze. Nie chcę wchodzić w szczegóły, które są zbyt prywatne, ale moje życie powoli nabierało odpowiednich kolorów. Zostałem też niezwykle dopieszczony jako gracz, gdyż tego właśnie roku wyszedł cRPG pt. Dragon Age: Początek autorstwa kanadyjskiego studia BioWare. Jeśli jesteś fanem gier fabularnych, to studia nie ma po co przedstawiać, natomiast ja zrobię to tak czy inaczej. BioWare jest odpowiedzialne za klasyki swego gatunku, które na zawsze zmieniły kierunek rozwoju gier cRPG... czytaj więcej

Środa

As na stronie #16 –  Pod Wędrownym Aniołem Joanny Marii Chmielewskiej i Tajemnice lady Audley Mary Elizabeth Braddon

Przez kilka dni obawy nie dają mi spokoju. I podczas gdy lewa półkula mózgu waży argumenty, prawa podsuwa obraz morskiego dna, na którym spoczywa stary zardzewiały kuter. Ja też tam jestem; kurczowo trzymam się burty. Wrak leży na dnie już bardzo długo. Nawet jeśli było tu kiedyś coś wartościowego, to dawno uległo zniszczeniu (...) z całej siły zaciskam zsiniałe palce na burcie. I wtedy przychodzi myśl: dlaczego to robię? Przecież to wrak. Jeśli go nie puszczę, uduszę się! Rozluźniam palce, wypływam na powierzchnię, wciągam głęboko powietrze. Nade mną niebieskie niebo. I słońce. Jestem wolna! czytaj więcej

Czwartek

CryEngine V – co to oznacza dla rynku gier?

Dziś będzie odrobinę sprzętowo, ponieważ znalazłem prawdziwą gratkę dla osoby takiej jak ja, która potrafi dostrzec i docenić szczegółowość i poziom zaangażowania technologicznego zespołu, który pracował nad grą bardziej jako artysta niż pracownik branży gier komputerowych. Jestem przekonany, że gracze słyszeli już nie raz i nie dwa o silniku graficznym CryEngine. Jeśli jesteś jednak, czytelniku, laikiem, to postaram się przybliżyć ci ten temat... czytaj więcej

Piątek 

Refleksje o znaczeniu prawdy

Czym jest prawda?
Według Arystotelesa powiedzieć o tym, co jest, że jest, a o tym, czego nie ma, że tego nie ma, jest prawdą. Natomiast powiedzieć, że istnieje, o czymś, czego nie ma, jest fałszem. Prawda jest więc cechą wypowiadanych zdań określająca ich zgodność z rzeczywistością, stwierdzenie czegoś, co faktycznie miało miejsce lub stwierdzenie niewystępowania czegoś. Jednak czy można prawdę opisać sztywną regułką, która podaje suche fakty i nie uwzględnia wywoływanych uczuć czy też emocji? Dlaczego mówi się, że nawet najgorsza prawda jest lepsza od najbarwniejszego kłamstwa? Przede wszystkim dlatego, że człowiek jest istotą społeczną i potrzebuje kontaktu z ludźmi do prawidłowego rozwoju psychicznego i intelektualnego, a tylko prawda jest najlepszym nauczycielem życia... czytaj więcej

Sobota

Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy – Czy moc jest w nim silna?

Dawno, dawno temu w odległej galaktyce...
W swej mrocznej, skrytej na obrzeżach małego pomorskiego miasteczka chatce, Darth Kier zabiera się za recenzję kolejnej części Gwiezdnych Wojen, tak nachalnie reklamowanych i pompowanych przez ostatnie kilka miesięcy przed premierą. George Lucas, ściskający w garści worek z tajemniczym znakiem "$", obserwuje z oddali swe odsprzedane dzieło i oczekuje, jak to dziś bywa, mieszanych reakcji. Czy nowy reżyser zdoła powstrzymać Kiera przed nienawistną, pełną goryczy fana starych części, krytyką filmu młodego pokolenia? czytaj więcej


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz