środa, 6 kwietnia 2016

As na stronie #17

Ostatnimi cytatami uraczyłam was... oj, dawno! Trzy tygodnie temu... Ten cykl miał się pojawiać w każdą środę, jednak nawet taki maniak cytatów jak ja nie w każdej książce potrafi wyłowić coś ciekawego... Ale Wszystkie jasne miejsca (zapraszam również na recenzję, gdzie możecie przeczytać jeszcze cztery inne cytaty) nie są książką ubogą czy prostym czytadłem, więc tutaj problemów nie miałam! O genialności tej książki świadczy fakt, że łzy napłynęły mi do oczu podczas przepisywania tych cytatów... Jedno jest pewne, musicie ją przeczytać w którymś momencie swojego życia. Już się nie rozwodzę, przejdźmy do sedna tego postu...:)

Nie istnieje żaden regulamin, ponieważ życie już i tak składa się ze zbyt wielu zasad.
– Nie rozumiem, po co musimy tam jeździć i udawać, że wszyscy się lubimy, skoro wiemy dobrze, że jest wręcz przeciwnie. To tylko pozory (...)
– Ponieważ ludzie lubią, kiedy się udaje. Tak jest dla nich lepiej (...).
– Nie jesteś sam – mówi. Już chcę mu powiedzieć: "Tak się składa, że jestem, i na tym między innymi polega problem. Wszyscy jesteśmy sami, uwięzieni w naszych ciałach i umysłach, a wszelkie towarzystwo, jakie mamy w tym życiu, to powierzchowna i przelotna sprawa"...
To dobre i złe, i bolesne, ale lubię o nim myśleć. Bo jeśli będę o nim myślała, to i on nie odejdzie zupełnie. To, że umarli, nie znaczy, że muszą być dla nas zupełnie martwi.
– (...)Uważasz, że istnieje coś takiego jak idealny dzień?
– Co takiego?
– Idealny dzień. Od rana do nocy. Kiedy nie dzieje się nic okropnego, smutnego ani zwyczajnego. Uważasz, że to możliwe?
– Nie wiem.
– A przeżyłaś taki dzień?
– Nie
– Ja też nie. Ale nadal go szukam.
A gdyby życie też mogłoby być takie? Same szczęśliwe elementy,nic strasznego, nic nawet odrobinę nieprzyjemnego. Może moglibyśmy wyciąć to, co złe i zostawić tylko dobro?
– Nigdy nie miałem bliskiego przyjaciela. Jak to jest mieć kogoś takiego? 
– Nie wiem. Chyba chodzi o to, że możesz być zawsze sobą. Pokazać swoją najlepszą i najgorszą stronę a przyjaciel i tak Cię będzie kochał.
Zdaję sobie sprawę, że nie chodzi o to, co się ze sobą zabiera, ale o to, co się zostawia.
Czasami wpadam w takie nastroje,nie mogę się ich pozbyć (...)Taka depresyjna czerń.Myślę,że tak mniej więcej wygląda sam środek tornada,kiedy wokół panuje wielki spokój,a jednocześnie czujesz się oślepiony.
Przekonałem się na własnej skórze, że lepiej nie ujawniać swoich prawdziwych myśli. Kiedy milczysz, zakładają, że o niczym nie myślisz, widzą tylko to, co sam im pokazujesz.
Jakie to musi być okropne uczucie kochać kogoś i nie móc mu pomóc.
Nie wiesz, jak to jest. Zupełnie, jakby tkwił we mnie mały wściekły człowieczek. Czuję, że próbuje się wydostać. Biega dookoła, bo rośnie coraz większy, zaczyna zajmować mi płuca, klatkę piersiową, gardło, a ja go wpycham z powrotem. Nie chcę, żeby wydostawał się na powierzchnię. Nie mogę go wypuścić. (...) Bo go nienawidzę. On nie jest mną, ale we mnie siedzi i nie chce dać mi spokoju.
To tak cudownie być cudownym dla tego, kogo się kocha...

3 komentarze:

  1. Tę książkę chcę przeczytać, a cytaty tylko mnie poganiają do zrobienia tego :)
    Pozdrawiam
    Jadwiga
    Zajęcza Nora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten mi się chyba najbardziej spodobał:
      – Nigdy nie miałem bliskiego przyjaciela. Jak to jest mieć kogoś takiego?
      – Nie wiem. Chyba chodzi o to, że możesz być zawsze sobą. Pokazać swoją najlepszą i najgorszą stronę a przyjaciel i tak Cię będzie kochał.

      Usuń
  2. Cudowne cytaty, ale ostatni szczególnie mnie poruszył.

    OdpowiedzUsuń