środa, 27 kwietnia 2016

As na stronie #20

Jestem w trakcie czytania książki Niny George Księżyc nad Bretanią, dopiero przerzuciłam 120 stronę, a już mam zaznaczoną całą masę cytatów! Obawiam się, że nie zmieszczę się z nimi w jednym poście z serii As na stronie, więc już przed recenzją podaruję Wam kilka smaczków... Ta książka to naprawdę kopalnia cudownych cytatów!

Moja! (...) To była moja śmierć, moja i nikogo innego! Panu nie wolno było mi jej odbierać!
Czy nie powiadają, że piękno to stan duszy? A gdy dusza jest kochana, wtedy każda kobieta zmienia się w zachwycającą istotę, nawet ta najbardziej przeciętna. Miłość odmienia dusze kobiet i stają się piękne, tylko na chwilę albo na zawsze.
Zrozum, musisz słuchać, gdy kraina do ciebie przemawia. Kamienie opowiadają o duszach, które płakały, gdy je mijały. Trawa szepcze o ludziach, którzy po niej szli. Wiatr niesie ku tobie imiona tych, których kochałaś. A morze zna imiona wszystkich zmarłych.
Bardzo chciałabym mieć takiego syna jak ty. Tańczyłabym z tobą do dźwięków opery. Dałabym ci miłość, żebyś i ty umiał kochać.
Wiecie, co jest najtragiczniejsze w wydłużającej się oczekiwanej długości życia? (...) Że ma się więcej czasu na bycie nieszczęśliwym.
Czasem dostrzega się w twarzach innych swoje marzenia i swoje lęki.
(...) jego uczucie było szczere, głębokie i czyste. No może nie tak do końca czyste: oczywiście, że chciał się z nią przespać. Ale przede wszystkim chciał z nią być. Każdego dnia. Każdej nocy.
Każda suknia to jakieś wspomnienie. Wspomnienie wieczorów, gdy się je nosiło, wspomnienie miłości, kłótni, radości (...).
(...) brakuje ci miłości. Pamiętasz w ogóle, co to miłość? Takie uczucie, z powodu którego ludzie robią głupstwa albo stają się bohaterami? Żadna sztuka świata nigdy nie odwzajemni ci się miłością, Yannie. Wkładasz wszystko, co masz, w sztukę, ale ona nic nie daje ci w zamian. Zupełnie nic.
Nie bądź takim tchórzem. Zakochaj się! Otwórz oczy, otwórz serce, przestań być tak cholernie nieśmiałym pustelnikiem i zacznij zachowywać się jak idiota.
Miłość. Uczucie, które staje się szczególnie ważne w obliczu śmierci –  na przykład gdy samolot wpada w turbulencje. Gdy miłość odchodzi, jesteś jak na odwyku, jakby amputowano ci serce i głowę.
Brakuje mi jej. Miłości. Bycia kochanym. Twarzy, która szuka cię przez sen. Kogoś, z kim jestem cały. Kogoś, kogo twarz chciałbym widzieć, zasypiając na zawsze. Kogoś, kto jest moim domem.

1 komentarz:

  1. Mmmmm... brzmi pysznie <3 Czekam na recenzję!

    http://ksiegoteka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń