niedziela, 10 kwietnia 2016

Tygodniowa wycieczka

W minionym tygodniu mogliście przeczytać:

Poniedziałek

My Little Pony i Koci Berek książkowy

Manx, czyli książka, której czegoś brakowało.
Bez wahania – Linia serc Rainbow Rowell, wszyscy tak zachwalali ten tytuł, a ja jestem zawiedziona. Recenzji jeszcze nie pisałam, bo nie mogę zebrać myśli. Jednak... no nie polecam.  

Twilight Sparkle – Książka z postacią, która mogłaby zostać Twoją przyjaciółką
Nie czytam wielu książek z bohaterkami, albo po prostu nic nie zapadło mi w pamięć. Jednak chciałabym mieć przyjaciela podobnego do Fermina Romero de Torres... czytaj więcej

Wtorek

Wyprawa we wszechświat – opowiadanie

Dziś chciałbym zaprezentować wam jedno ze swoich opowiadań, stworzone na wzór dziennika pokładowego. Pracą tą wygrałem jakiś czas temu konkurs z książką Sześć światów Hain Ursuli K. LeGuin i uznałem, że warto się nią podzielić.


Środa


As na stronie #17 – cytaty z książki Wszystkie jasne miejsca

Nie wiesz, jak to jest. Zupełnie, jakby tkwił we mnie mały wściekły człowieczek. Czuję, że próbuje się wydostać. Biega dookoła, bo rośnie coraz większy, zaczyna zajmować mi płuca, klatkę piersiową, gardło, a ja go wpycham z powrotem. Nie chcę, żeby wydostawał się na powierzchnię. Nie mogę go wypuścić. (...) Bo go nienawidzę. On nie jest mną, ale we mnie siedzi i nie chce dać mi spokoju... czytaj więcej


Czwartek

Czasami słowa nie wystarczają... – recenzja książki Chcę cię usłyszeć

Śmierć zazwyczaj wszystko kończy. Zamykasz oczy i nie ma cię tutaj wśród bliskich. Stajesz się wspomnieniem, do którego miło czasami wrócić. Być może jest jakieś "po śmierci", ale nie tu. Na tym świecie umierasz, ale życie innych toczy się dalej i nie ma siły, która mogłaby to zmienić. Czas płynie... Właśnie, czas. Mówią, że leczy rany. Jednak co, jeśli działa on na niekorzyść? Co, jeśli czas zamiast postępu, przynosi regres? I jak to określić, gdy najważniejsza osoba w życiu przestaje mówić?

Laura Brandon bardzo przeżyła śmierć ojca, do którego była wyjątkowo przywiązana, gdyż zaszczepił w niej pasję do gwiazd i pomagał ją rozwijać... czytaj więcej

Piątek

Konflikt aborcyjny okiem Kiera

To nie jest zwyczajowa tematyka moich wpisów, ale skoro zapewne chcecie dowiedzieć się czegoś więcej o tym, co czuję i myślę, to postanowiłem się nieco uzewnętrznić. Poruszę dziś sprawę niezwykle poważną oraz niezwykle trudną. Dzisiaj, moi drodzy, poruszę temat aborcji. Nie powiem jednak, co sam o tym sądzę, gdyż jest to temat na wiele niezwykle długich postów. Chciałbym natomiast skrytykować obie strony tego odgrzanego niedawno konfliktu. Kościół oraz środowiska lewicowe/progresywne... czytaj więcej

Sobota

RETRO DAY – The Elder Scrolls III: Morrowind

W kolejnym RETRO DAY chciałbym wam przedstawić grę, która wskazała mi kierunek, w jakim powinni udawać się twórcy, tworząc otwarty, przepełniony surowością i chłodem świat. Dziecko studia Bethesdy Softworks, The Elder Scrolls III: Morrowind to gra cRPG wydana w roku 2002 i jest już, jak sam tytuł wskazuje, trzecią częścią serii The Elder Scrolls (Wyszły do niej również dwa dodatki, Tribunal oraz Bloodmoon). Co rozwijają przed sobą Starożytne Zwoje? Zanurkujmy w ten świat raz jeszcze... czytaj więcej


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz