czwartek, 12 maja 2016

Czego pragnie kobieta...

...czytająca? Odpowiedź jest prosta: książek. Na jakie książki czekam w tym miesiącu, po kilkumiesięcznym odwyku? Nie macie pojęcia, jak bardzo chcę wyjechać z toną książek w plecaku i czytać... Czytać, nie zwracając uwagi na nic innego.

źródło

Tytuł: Ósme życie  (dla Brilki)
Autor: Nino Haratischwili
Wydawnictwo: Otwarte
Premiera: 18 maja

Zauważyliście zapewne, że mam słabość do książek Otwartego (kto mnie obserwuje na Instagramie i na Facebooku, ten wie). Uwielbiam ich wydanie Królów przeklętych, Lawendowy pokój mnie w sobie rozkochał, Księżyc nad Bretanią koił moje nerwy podczas przygotowań do egzaminów, wkurzałam się na Linię serc, mam specjalną półkę przeznaczoną na książki tego wydawnictwa... Ale ja nie o tym.

Kolejna pozycja, która mnie tak zaciekawiła, że pragnę ją mieć. Przejmująca epicka opowieść rozgrywająca się na tle zmieniającej się Europy XX wieku. Pewnej mroźnej zimy na świat przychodzi Stazja córka najsłynniejszego w carskiej Rosji gruzińskiego wytwórcy czekolady (mam ochotę na czekoladę). Wraz z nią i kolejnymi pokoleniami autorka wciąga nas w wir wydarzeń najkrwawszego ze stuleci: od pierwszej wojny światowej przez rewolucję październikową i drugą wojnę światową do początku XXI wieku. Od gruzińskich wybrzeży Morza Czarnego po Berlin, Paryż i Londyn... Ósme życie to ponoć głos młodego pokolenia, przypominający o nieodrobionej lekcji historii Europy, a na taką powieść czeka się latami. Czyżby...? 
 
 
źródło

Tytuł: Od złej do przeklętej
Cykl: Złe dziewczyny nie umierają, Tom II.
Autor: Katie Alender
Wydawnictwo: Feeria Young
Premiera: 18 maja


Pierwsza część mnie tak zaciekawiła, że z niecierpliwością wypatrywałam kolejnej. I oto jest... a raczej będzie już 18 maja. Nie spodziewam się ambitnej lektury, bo i Złe dziewczyny nie umierają taką nie była, jednak mam ochotę kolejny raz spędzić z siostrami chwilę, zrelaksować się przy lekkim i wciągającym czytadełku z klimatem. Szykuje się ciekawa przygoda z dziewczyną, która ma wszystko, co jest potrzebne do szczęścia, a jednak zostaje wciągnięta w coś nie z tego świata. Alexis odzyskała swoją siostrę, opętaną wcześniej przez złego ducha, a co wydarzy się teraz? Czy złe czasy rzeczywiście się skończyły? Mogę się domyślać, że nie... Gdyby tak było, autorka nie pisałaby kontynuacji.


źródło

Tytuł: Teraz albo nigdy
Autor: Sarah Dessen
Wydawnictwo: HarperCollins
Premiera: 18 maja

Jeszcze chcę zaliczać się do grupy "dla młodzieży"... ;) Chociaż pamiętam, że jeszcze niedawno bardzo chciałam być dorosła. Ale to taka dygresja, przejdźmy do sedna... Czytałam wiele pozytywnych opinii o autorce tej książki, jednak jak ostatnio miałam możliwość ja przeczytać, wybrałam autorkę Andreę Portes. Myślę, że w maju przyszła kolej na Sarah... 

Po stresującym dla mnie czasie chcę się zrelaksować i nie myśleć o rzeczach trudnych i skomplikowanych, dlatego czekam na tę książkę dla młodzieży, o dziewczynie, która musi być idealna w każdej dziedzinie życia, bo dzięki temu utrzyma przy sobie swojego chłopaka – zakochanego w sobie nerda. Macy wszystko musi mieć zaplanowane, podejmować odpowiedzialne i rozsądne decyzje... Jednak, jak wszyscy wiemy, życie nie jest jednostajne, wszystko się zmienia, a w każdej chwili może wydarzyć się coś zaskakującego. Do szaleństwa jest potrzebne tylko małe pchnięcie – parafrazując Jokera. Na przykład nowe towarzystwo i przystojny facet... Przyznam, brzmi to trochę banalnie. No okej, brzmi bardzo banalnie. Nie lubiłam nigdy "przystojnych, uroczych, cudownych" postawionych obok "nerda", ale kobieta zmienną jest, a ja mam ochotę na coś banalnego.


Tytuł: Złodziej z mgły
Autor: Lavinia Petti 
Wydawnictwo: Filia
Premiera: 11 maja

Premiera Złodzieja z mgły już za nami, ale ja muszę o nim wspomnieć... I tak nadal na tę książkę czekam, chyba jeszcze trochę poczekam, co mnie trochę denerwuje. Ale taki los książkoholika: czekaj na łaskę, albo licz na siebie.

Na tę książkę czekam już ponad pół roku, jak nie dłużej. Nie pamiętam, kiedy pierwszy raz zobaczyłam jej okładkę i opis w języku włoskim, ale pamiętam, jak pisałam do rodziny we Włoszech, by przetłumaczyli mi tekst... I przepadłam. Od razu się zakochałam, czekałam na polskie wydanie jak głupia, i czekam nadal.

Nie chcę mówić, że okładka bardzo przypomina mi Cień wiatru Zafóna, a jak wiecie, kocham tego autora i jego książki. Nie chcę też przed przeczytaniem wrzucić autorki do worka z napisem "Drugi/Włoski Zafón". Przyznam otwarcie, że lubię klimaty magiczne i tajemnicze, z nutką utraconych wspomnień i marzeń... a właśnie tak zapowiada się Złodziej z mgły. Pewnego dnia odnajduje list adresowany do nieznanej mu kobiety, po czym okazuje się, że nadawcą jest... on. Antonio w liście opowiada o utraconych wspomnieniach i o zamordowanym, być może przez niego, człowieku. W poszukiwaniu rozwiązania zagadki morderstwa błądzi czy podróżuje po Neapolu...


1 komentarz:

  1. "Ósme życie" i ja bardzo chcę przeczytać. :) Słyszę o tej książce same bardzo pozytywne opinie.

    OdpowiedzUsuń