niedziela, 1 maja 2016

Tygodniowa wycieczka

W minionym tygodniu mogliście przeczytać:

Poniedziałek

Don't Starve – czasoumilacz czy pełnoprawna produkcja?

Ostatnimi czasy zauważyłem, że gałęzią branży gier, której powinniśmy się wszyscy przyglądać z zaciekawieniem, są tak zwane "indyki" – gry małych studiów o niskim budżecie. Są one ciekawym i smacznym daniem, również w świecie wirtualnej rozgrywki. Wierzę, że przepych i nasycenie pieniądzem oraz popularnością potrafi zamienić niektóre studia w fabryki masowej produkcji, wypluwające kolejne gierki co rok, byleby, mówiąc kolokwialnie, hajs się zgadzał. Gra nie jest młoda, a ja nie jestem odkrywczy, ale chciałbym przedstawić wam produkcję typu survival pt. Nie zagłódź się! (Don’t Starve studia Klei Entertainment, ale lubię być oryginalny)... czytaj więcej

Wtorek

The Killing Joke – Co tak poważnie? [ZAPOWIEDŹ]

Niedawno zapowiedziałem wam premierę filmu na podstawie uniwersum Batmana pt. Suicide Squad. Z pewnością pamiętacie, mówiłem o tym o TUTAJ. Dziś pragnę przedstawić wam pozycję niezwykle temu filmowi bliską, gdyż stworzoną na kanwie tego samego świata, a nawet jemu bliższą, gdyż na podstawie komiksu z 1988 roku, pt. The Killing Joke, czyli na słowiański Zabójczy Żart w reżyserii Sama Liu. Film ma przedstawiać nam kolejną historię kontynuującą wieloletni konflikt Batmana i Jokera... czytaj więcej


Środa

As na stronie #20

Jestem w trakcie czytania książki Niny George Księżyc nad Bretanią, dopiero przerzuciłam 120 stronę, a już mam zaznaczoną całą masę cytatów! Obawiam się, że nie zmieszczę się z nimi w jednym poście z serii As na stronie, więc już przed recenzją podaruję Wam kilka smaczków... Ta książka to naprawdę kopalnia cudownych cytatów!

Czy nie powiadają, że piękno to stan duszy? A gdy dusza jest kochana, wtedy każda kobieta zmienia się w zachwycającą istotę, nawet ta najbardziej przeciętna. Miłość odmienia dusze kobiet i stają się piękne, tylko na chwilę albo na zawsze... czytaj więcej

Czwartek

Seriale – taki dziwny fetysz czy coś więcej?

Właśnie zdałem sobie sprawę, jak wielką wartość mają seriale. Tak tak, to nie wynik zbyt długiego czytania książki bądź całonocnego grania w ulubioną produkcję, dobrze przeczytaliście! Seriale to wartość, a konkretniej to, co przez siebie nam przekazują, kogo "wypychają" na światło dzienne. Ich wartość artystyczna jest niepodważalna. To przemyślenie nasunęło mi się, gdy oglądałem pierwszy odcinek nowego sezonu Gry o Tron. Kilkoro z was mogłoby mi powiedzieć, że to jedynie wynik nostalgii i stęsknienia za ulubioną gromadką bohaterów, i pewnie te osoby miałyby rację. Prawda jest nieco głębsza i postaram się wyjaśnić, jak to widzę... czytaj więcej

Piątek

Związek na odległość: recepta na szczęście

Pierwszy post z serii "związek na odległość" był bardzo ogólny. Odpowiadałam na najczęściej zadawane pytania: jak poznać człowieka, skąd mieć pewność i co dalej... Prawda jest taka, że nic w życiu nie jest proste i nie dostajemy instrukcji obsługi człowieka czy uczuć – może i byłoby to przydatne, ale jak wszystko by spłycało i zamykało w ramy schematu, monotonii. Nie chcę w tym krótkim tekście mówić, jak postępować w związku na odległość, czego nie robić. Chcę tylko podzielić się własnym doświadczeniem, dać wskazówki, bo my znaleźliśmy własną receptę... czytaj więcej

Sobota

Krew i stal – czy Martwica jest sucha? 

Podszedłem do tej książki tak samo, jak do każdej książki fantasy ostatnich lat – z dystansem. Nie z powodu jakichś uprzedzeń, a raczej z powodu obaw, które jakże często okazały się mieć solidne podstawy w rzeczywistości. Piękny niegdyś gatunek jest dziś redukowany do roli bajeczek dla nastolatków, a etos walki dobra ze złem, intrygi i złożony wielowątkowy świat zamienione na proste historyjki miłosne nieopalonego wampira z idiotką. Pomimo faktu, że nadal jestem wielkim fanem tego gatunku, podchodzę do niego ostrożnie. I właśnie tą ostrożnością kierowałem się, sięgając po Krew i stal: Krainę Martwej Ziemi Jacka Łukawskiego... czytaj więcej

2 komentarze:

  1. Fajne podsumowanie ;) nie spotkałam się jeszcze nigdzie z takim ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oryginalnie :D
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń