środa, 8 czerwca 2016

As na stronie #22 – Bez słów

W piątek pojawi się recenzja Bez słów Mii Sheridan, więc dzisiaj chcę was zachęcić kilkoma cytatami z książki, która na długo zapadnie mi w pamięć. Jeśli się wahacie, przestańcie!
Jestem pewna, że skoro już raz odnalazłaś tu szczęście, odnajdziesz je po raz kolejny. Niektóre miejsca i niektórzy ludzie po prostu do siebie pasują. Tak mi się wydaje.
Oni cię nie znają (...). Nie mają pojęcia, kim jesteś. Zresztą, nie zasługują na to, by cię poznać. Nie pozwól, żeby ich słowa sprawiały ci ból.
Byłem za głupi, żeby cię wyśnić, Bree, a jednak się pojawiłaś. Jakim cudem? Kto wyczytał w moich myślach, czego pragnę, gdy nawet ja sam nie zdawałem sobie z tego sprawy?
Jesteś spełnieniem moich marzeń. Właśnie taki, jaki jesteś.
Może trzeba było o tym pogadać, ale z jakiegoś powodu nie zrobiłam tego. W głębi duszy karmiłam się nadzieją, że moja miłość wystarczy, by uleczyć jego zranione serce.
Od kiedy go poznałam, uświadomiłam sobie, jak wielu fantastycznych rzeczy na co dzień nie dostrzegamy – a wystarczyłoby na chwilę zamilknąć, zamiast wciąż napawać się brzmieniem własnego głosu.
(...) chcę spróbować. Cokolwiek to znaczy... Rzecz w tym, że w chwili, gdy go zobaczyłam, moje życie zaczęło się na nowo. A kiedy się zakochałam, wszystko nagle stało się proste. Komuś z zewnątrz taki związek może wydawać się trudny, ale dla mnie ma głęboki sens.
A jednak skrzywdzeni ludzie zachowują się tak, jak się zachowują, bo nie wierzą, że na świecie istnieje dobro. Ponieważ sami go nigdy nie zaznali. 
Boję się tej miłości. Boję się, że wyjedziesz, a ja znowu zostanę sam. Tyle że wtedy będzie mi z tym sto razy gorzej, bo będę miał świadomość tego, co straciłem. (...) Chciałbym, żeby moja miłość była silniejsza niż strach, ale nie wiem, jak to zrobić. Naucz mnie tego, Bree. Proszę. Nie pozwól, żebym to zniszczył.
Jak nauczyć człowieka, który wszystko stracił, nie mać się, że scenariusz się powtórzy?
Miłość do drugiej osoby zawsze wiąże się z ryzykiem zranienia. (...) Ale jeśli nawet miałoby się nie udać, nie sądzisz, że warto?
Nieważne, kim jesteśmy, musimy radzić sobie z tym, co przyniesie los, nawet jeśli okaże się gówniany, i robić, co w naszej mocy, żeby mimo to się rozwijać, kochać, mieć nadzieję... i wiarę w to, że droga, którą podążamy wiedzie do jakiegoś celu. A poza tym musimy pamiętać, że im bardziej życie daje nam w kość, tym jesteśmy mądrzejsi.
Czasami tyle wystarczy – jedna osoba pragnąca wysłuchać głosu twojego serca. Głosu, którego nikt inny nie chciał ani nie próbował słuchać.
Uderzyło mnie wtedy, że istnieją ludzie, którzy przeżywają całe życie, nie będąc kochanymi ani nie kochając nikogo tak głęboko, jak ja kocham ciebie. Oczywiście zawsze będzie istniało ryzyko, że cię stracę. Na to żadne z nas nic nie poradzi. Ale w tamtej chwili zrozumiałem, że wolę się skupić na niewielkim przywileju, który polega na tym, że w ogóle pojawiłaś się w moim życiu.

3 komentarze:

  1. Cytaty cudne, ja sama zawsze czytając zaznaczam te według mnie najlepsze. A książka czeka na przeczytanie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle cóownych cytatów *,* aż się wzroku nie chce odrywać i jak pięknie powykańczane ymi karcianymi kończynkami i nie tylko. Pozdrawiam cieplutko. kiroku-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam na recenzję :) Jestem ciekawa, czy się zgadzamy :)

    OdpowiedzUsuń