środa, 15 czerwca 2016

As na stronie #23 – Teraz albo nigdy!

Zapraszam na cytaty z książek Teraz albo nigdy Sarah Dessen, której recenzja pojawiła się jakiś czas temu na blogu dzięki uprzejmości HarperCollins, i Uwikłani. Obsesja Laurelin Paige, o której będziecie mogli poczytać w piątek.☺
 
W chwili gdy człowiekowi zostają tylko słowa, trzeba umieć nimi zastępować to, czego akurat nie mamy, mówić rzeczy, które okazałyby się zbędne podczas kontaktu twarzą w twarz.

(...) niezależnie od tego, czy chodzi o miłość, czy o życzenia, czy o cokolwiek innego – wszystko zależy od sposobu, w jaki się to odczyta.
To okropne (...). może nie okropne, ale na pewno uciążliwe. Tak jakby życie nie było i tak dość skomplikowane. Człowiek powinien przynajmniej móc poruszać się według znaków.

To, że dziewczyna jest ładna, nie oznacza, że mnie zaciekawi. I vice versa. Nie obchodzi mnie wygląd. Lubię wady, uważam, że dzięki nim człowiek staje się interesujący.

(...) pomyślałam, że kiedy nic przez długi czas nie ma sensu, trzeba chwycić się tej jednej rzeczy, której jest się pewnym.
Każdy może się ukrywać. Zmierzenie się z bólem, poradzenie sobie z nim: to świadczy o sile człowieka.

Nigdy nie ma odpowiedniego czasu ani miejsca na prawdziwą miłość (...). To się dzieje przypadkiem, w mgnieniu oka, w jednej rozdzierającej, pełnej cierpienia chwili. 
 
Uwikłani. Obsesja
Laurelin Paige

Szkoda, że długi czas oczekiwania uważa się za niezbędny przy podejmowaniu ważnych decyzji w związku. To nie powinien być żaden wyznacznik.

Słyszysz? Już wygrałam. Bo mam ciebie.

Cóż, wszyscy znamy ludzi, którzy w jakiś sposób nas kształtują i mają na nas wpływ – czy to zły, czy dobry. Oskarżanie drugiej osoby za nasze własne czyny byłoby samolubne. Musimy brać odpowiedzialność za swoje czyny. Nauczyłam się tego na własnej skórze i to była dotkliwa lekcja.

Ale przede wszystkim, jeśli masz kłopoty, ja tu jestem. Nie dlatego, że tak nakazuje prawo, ale dlatego, że jesteś moja. A ja jestem twój. A to oznacza, że jestem z tobą związany pod każdym względem i w każdej sytuacji. Na dobre i na złe. Jeśli tego nie widzisz, to nie mamy szans.

Potrzebuję cię, Hudson. Chcę, żebyś mnie dotknął i pomógł odzyskać harmonię. Bez ciebie jestem rozstrojona i to piekielnie boli. Jakby brakowało części mnie.

1 komentarz:

  1. (...) niezależnie od tego, czy chodzi o miłość, czy o życzenia, czy o cokolwiek innego – wszystko zależy od sposobu, w jaki się to odczyta.

    Dokładnie. Ile osób słyszy te same słowa wypowiedziane w ten sam sposób, tyle interpretacji :)

    OdpowiedzUsuń