środa, 29 czerwca 2016

As na stronie #25 – Miłość i kłamstwa, Stinger

Dziś zapraszam was na wspaniałe cytaty z dwóch książek: Miłość i kłamstwa Cecelii Ahern, której recenzja pojawiła się w miniony piątek, i Stinger. Żądło namiętności Mii Sheridan, której recenzję przygotowałam na ten tydzień... Ciekawi? Więc zapraszam na chwilę relaksu!


(...) wierzę, że nawet nieoczekiwana zmiana w czyimś zachowaniu mieści się w naturze tej osoby, że jakaś część nas jest wciąż obecna, tylko pozostaje w uśpieniu, czekając na dogodny moment, żeby się ujawnić.
Zawsze patrz na cel, Fergus, a twój mózg sprawi, że stanie się, jak chcesz.
Są rzeczy, o których chcemy zapomnieć, rzeczy, których nie możemy zapomnieć, i rzeczy, o których zapominamy, że je zapomnieliśmy – aż do chwili, kiedy same nam o sobie przypominają. To całkiem nowa kategoria. Wszyscy mamy coś, o czym nigdy nie chcielibyśmy zapomnieć. Wszyscy potrzebujemy kogoś, kto będzie pamiętał, tak na wszelki wypadek.
Chciałem kogoś lepszego od siebie. Dopiero później doszedłem do wniosku, że to ja chciałem stać się w ten sposób lepszy, zupełnie jakby Gina mogła mieć na mnie wpływ.
(...) martwi są martwi i tyle. Jak już umrzesz, to chyba wolisz po prostu cieszyć się tym, że nie żyjesz, niż zawracać sobie głowę problemami ludzi, którzy zostali. Martwienie się jest dla tych, co żyją.

To niewiarygodnie denerwujące, kiedy się coś zapomina, ale być zapomnianym to musi być całkiem inna sprawa.
Tam jest ktoś, kto na ciebie czeka, kto chce ci pomóc... Ktoś, kto cię kocha. To powinno motywować cię do wysiłku.
Do diabła z kłopotami, cieszmy się tym, co jest teraz, radujmy się tą chwilą i wszystkim, co robimy.

(...) lubię że pozwalasz mi zajrzeć pod swoją perfekcyjną powierzchowność, bo okazuje się, że to, co tam ukrywasz, jest jeszcze bardziej zachwycające (...).
(...) bardzo lubię to, jak się przy tobie czuję: mam wrażenie, że gdybyś patrzyła na mnie codziennie tak, jak patrzysz teraz, to mógłbym zrobić wszystko, być kimkolwiek zechcę, osiągnąć więcej (...).
Miłość nie zawsze ma sens. I na tym polega jej piękno, jej tajemnica – coś, czego cynicy wyśmiewający tak zwaną miłość od pierwszego wejrzenia z miejsca by zabronili, gdyby tylko mogli. Ale tajemnicy nie da się sfabrykować (...).
Zadbaj o swoje szczęście, Gracie. Nikt nie wie lepiej ode mnie, że trzeba je chwytać i trzymać się go kurczowo, kiedy stanie na twojej drodze. Więcej może się nie pojawić.
(...) musisz wiedzieć, że bliskość z kobietą, którą kochasz, to najlepsze, co może cię w życiu spotkać.
Czasem na terapię potrzeba wielu lat, a czasem wystarcza jedna niewiarygodna chwila – lata wątpliwości i nienawiści do samego siebie leczy chwila zdumiewającej miłości.
W życiu spotykamy ludzi, którzy nas ratują, zarówno na duże, jak i na małe sposoby. Czasem ratunek oznacza, że ktoś cię uwolni z ciemnego pokoju bez okien albo wyciągnie z płonącego budynku. Ale znacznie częściej oznacza ratunek od samego siebie, a także to, że warto otworzyć się na miłość, bo miłość wcale nie jest bajką. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz